Bu Blogda Ara

18 Ocak 2018

Bugün Ankara kapkara bir sabaha uyandı, bir süre sonra bol rüzgar eşliğinde sağanak yağmur başladı, az önce de yağmur durdu ve şimdi güneş parlamaya başladı, en az bu hava kadar kararsızım daldan dala  atlayıp duruyorum. Bir darlanma söz konusu kesinlike..

16 Ocak 2018

Bir süre okumalar çok iyi gidiyordu şimdilerde birkaç sayfa çevirip bırakıyorum, kendimi kaptırıp gidemiyorum bir süredir, ısrarcı olmayıp kendi halime bırakacağım, dilerim kısa sürede düzelir.
Bugün bir süredir biriktirdiğim birkaç objeyi renklendirip boyamayı düşünüyorum. Kuru meyvelerin altındaki bu tahtaları atmaya gönlüm elvermiyor bir kaçını daha önce boyamıştım, çekmece içinde mini bölmeler olarak veya masa üstünde toparlayıcı gibi işe yarıyorlar. 

Çınar'ın proje ödevinde de bir görevim var, resimlemeyi yapacağım. Ödevimiz bir öykü yazmak, bu ödev önümüze gelince ilk aklımıza gelen şey bu yaz yaşadığımız ama çok üzülerek biten köpek ailesi hikayesini yazmak oldu. Kısa zamanda çok şey yaşadık onlarla, buradan yazmaya bir türlü elim varmamıştı, çok üzgün ve kızgındım yazamadım, bu ailenin mahallece el birliği ile karınlarını doyurmaya çalışıyorduk elbet sevenler kadar bundan memnun olmayanlar da çoktu? bahçelerinde oynayıp dolaşmalarından bizim onları beslememizden falan filan, anlamsız bir sürü şeyden rahatsız olanların bir gün ansızın ortadan kaybolmalarından da sorumlu olduklarını düşünüyorum, ne oldular kimse bilmiyor, yiyemedikleri mamaları, hergün gördüğümüz çalılıktaki yuvalarının boşluğu çok ağırdı, işte bu hikayeyi yazıp resimlendireceğiz. Hatta ilk taslaklar hazır gibi, ödevimizi teslim etmemize daha çok var ama bugün şöyle bir çizim olayına denemelerle bir giriş yapayım istedim, resimler pinterestte bulduğum çizim örnekleri onlardan yararlanacağım.

14 Ocak 2018

Çınar Cuma günü kendini biraz keyifsiz hissedince, dinlensin istedim o günü tatil ilan ettik, ne de olsa sınavlar bitti diyerek, Cumartesi de normal rutinimiz değişince buna Pazar'ı da ekledik ohh üç gün tatil yapmış olduk, erken kalkmamak azıcık daha uymak iyi geldi.
Daha önce de örgü yaka yapmış biraz ergonomi de sorunlu olduğu için rahat kullanamamıştım. Nedense bu tür yakalara karşı bir sempatim var, bir tane daha ördüm Cumartesi.
Cuma günü arkadaşıma anlata anlata bitiremediğim mısır ekmeğini yaptım. O da çok beğendi, unun önemini anlatınca da değirmende öğütülmüş fabrikasyon olmayan unun peşine düştük bile :)
Yeni haftanız güzel olsun....

12 Ocak 2018

Yastıklarımı özledim biraz değişiklik yapalım dedim salonda. Kare battaniye de bu kadar oldu, örmeye devam..
Dün yine rahat duramadım ve sakızlı muhallebi denedim. Fena olmadı, bu günde mısır ekmeğimi çok övdüğüm bir arkadaşımı misafir edeceğim yani yine hamur işi var, bu döngüye girince çıkamıyorum çeşitli bahanelerle hamur ve tatlı canavarlığına devam, haftaya kararlıyım hamur işlerinin arasında en az onbeş gün olacak :) Mutlu haftasonları dilerim...

11 Ocak 2018

Bu kapalı havayı hiç sevmiyorum bugün üçüncü gün, umudu kesmek için erken gibi ama tekrar kar yağmayacak mı normalde olması gerektiği gibi. Kış hala gelmemiş gibiyse bahar ne olacak o zaman?
Biraz hareket akabinde vücudunuzun karşı koyamadığınız taleplerine acil çözümlerden biri, limonlu kek.

10 Ocak 2018

Havayı da bahane edip tembelliğe pek çabuk alışan ben, yine otur diyen iç sesime rağmen dün dışarı attım kendimi, bir gün öncesinden daha çok yürüdüm, yavaş yavaş açıyorum kendimi, birkaç gün evde kalınca hemen çabuk yorulur olup hamlıyorum. İşlerimi hallettim, dönüşte bir demet de nergis aldım kendime, mis gibi, çok seviyorum nergis kokusunu, mevsimiyken bol bol koklayalım.
Yürümenin, işi gücü bitirmenin rahatlığı ve bir demet nergisimin verdiği  mutlulukla eve geldim bir baktım posta kutusunda renkli bir şey var, çok güzel bir kart, samimi ve içten çok güzel dileklerle gönderilmiş, çok mutlu oldum keyifle eve dönerken güzel bir sürpriz oldu :) çok teşekkür ederim Şebnemcim..
Kedi fotoğrafları çekmek alışkanlık oldu, Çınarla ne zaman pisileri beslemek için çıksak resim çeker, çok geniş bir kedi fotosu dosyamız oluşuyor yavaş yavaş, bende yanımda olmadığında rastladığım kedilerin resimlerini ona göstermek için çeker oldum. Bu şirinler dünkü yürüyüşte yolumun kesiştikleri...

9 Ocak 2018

Bugün hava kapalı dolayısıyla keyifsiz benim için, yeni yastığımızın fotoğrafı için, ışık da pek benden yana olmadı bugün. Neyse pisili yastığımızı daha çok göreceksiniz nasılsa fotoğraflarda :)
Yapmayı çok sevdiğim şeylerden birisi de lavanta kesesi. Bu kokuyu çok seviyorum ama sadece bu kurutulmuş doğal halini, mesela kolonyası hiç hoşuma gitmiyor, ama bu keseleri burnumun dibinden ayırmak istemiyorum. En  büyük kese başucumda asılı.
Havanın bu hali battaniye altı bir his verse de buna direnip dışarı çıkacağım. Birsürü işe bir ucundan başlamak lazım, pazar var yemek yok ama neyse ki adı var..

8 Ocak 2018

Etaminde minik bir kuş denemesi, geniş haliyle de işleyeceğim. Kuş modelleri şu ara favorim çok severek işliyorum.
Pisili yastığımızı diktim içini doldurunca resimleyeceğim, kıyıdan köşeden kalan parçayla da minik bir cüzdan diktim. Bir solukta okunası kitabıma da başlayacağım umarım akşam.
Uzun bir aradan sonra lor peyniri yaptım bugün. Suları da krep ve kek için ayırıyorum. Yeni haftanız güzel olsun...

7 Ocak 2018

Şapkam bitti, şimdi sırada pisili yastığımız var. Haftasonu iş bitmiyor şapkamı da akşam bitirebildim, gündüz yemek ve derleme toplamadan fırsat kalmıyor.
Çok düzenli olmasa da dergileri takip etmeye çalışıyorum. Bu sayısını çok severek okudum. Sabah bizimkiler uyurken çamaşır derdinde olduğum için erkenden kalktım hava da güneşli hemen asıverdim, malum Pazar, biraz keyif yapsınlar diyerek ses etmedim, aldım dergimi kahvaltı-alışveriş hengamesinden önce biraz pazar keyfi yaptım sessizce. Ufak da bir paylaşım yapayım istedim.
zaman kaybınız olacaktır...